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Affichage des articles du octobre 25, 2015

« Moïse katumbi, especially that man is enigmatic and has other names depending on the circumstances and other identities. Indeed, identity is very complex! Thus in other official documents it is called Moses Katumbi TSHAPWE, SARIONO Moses Katumbi, sometimes Moses Katumbi AGNANO D'or D'AGNANO Katumbi. It should be noted that the use of these duplicates constitutes a serious violation of the Constitution and his oath. Despite the different identities which moïse katumbi or TSHAPWE, SARIONO Katumbi Moses, Moses Katumbi AGNANO On, On AGNANO Katumbi Moses, this is the same person enjoying poverty, unawareness, naivety, of ignorance and good faith of an entire people to believe he was a millionaire by the time he was really up to his neck in debt. With racketage processes, intimidation, death threats, looting, embezzlement, money laundering, incitement to tribal hatred and violence »

"President Mobutu in order to create a middle class in Katanga who was hostile to him, asked him a few names being presented to Katangan businessman. It is for this reason that some names will be presented for this purpose including those of Mr Katebe Katoto, Mr Samuel Mawawa Mr. KABWEBU Kazembe, etc. And at that time, the President of the General Delegate Gécamines was the engineer Gabriel UMBA KIAMITALA to which the security services will carry the message of President Mobutu for their deliver consistent amounts in compensation and before any supply, thus enabling these Katangan form the nucleus of a middle class in the Katanga Province. It is important to note that with the mafia and corruption, Mr. Moses Katumbi uses Congolese and foreign political personalities to improve its image, and so much makeup, the origin of his fortune. The truth will triumph and justice delivered for the people to stop this scam of the century at least for the Democratic Republic of Congo.In my lang

« Moïse KATUMBI CHAPWE, d’autant plus que l’homme est énigmatique et porte d’autres noms selon les circonstances et d’autres identités. En effet, son identité est très complexe ! C’est ainsi que dans d’autres documents officiels on l’appelle Moïse KATUMBI TSHAPWE, SARIONO Moses KATUMBI, tantôt KATUMBI Moïse D’AGNANO, ou D’AGNANO KATUMBI. Il y a lieu de constater que le recours à ces doublons constitue une violation grave de la Constitution et de son Serment. Malgré les différentes identités dont Moïse KATUMBI CHAPWE ou TSHAPWE, SARIONO Moses KATUMBI, KATUMBI Moïse D’AGNANO, D’AGNANO KATUMBI Moïse, c’est la même personne qui profitant de la pauvreté, de l’inconscience, de la naïveté, de l’ignorance et de la bonne foi de tout un peuple pour le faire croire qu’il était millionnaire au moment où réellement il était endetté jusqu’au cou. Avec des procédés de racketage, d’intimidation, de menace de mort, de pillage, de détournement, de blanchissement d’argent, d’incitation à la haine tribale et à la violence »

" Le Président MOBUTU dans le but de créer une classe moyenne au Katanga qui lui était hostile, demanda qu’on lui présente quelques noms d’homme d’affaires katangais. C’est à ce titre que certains noms lui seront présentés dans ce but, dont ceux de Monsieur KATEBE KATOTO, Monsieur MAWAWA Samuel, Monsieur KABWEBU KAZEMBE, etc. Et à cette époque, le Président Délégué Général de la Gécamines était l’Ingénieur Gabriel UMBA KIAMITALA à qui les services de sécurité vont transmettre le message du Président MOBUTU pour leur remettre des montants consistants en compensation et avant toute fourniture et permettre ainsi à ces Katangais de constituer le noyau d’une classe moyenne dans la Province du Katanga. Il est important de souligner qu’avec la maffia et la corruption, Monsieur Moïse KATUMBI utilise des personnalités politiques congolaises et étrangères pour améliorer son image, et de bien maquiller ainsi, l’origine de sa fortune. La vérité finira par triompher et la justice rendue pour l

« Indru (People) : The Indru are an ethnic group as the people beyond del'Ituri Lendu population. They speak a language Ndruna is classified by the International Sil in the group of Nilo-Saharan languages, Sudanic. [Administration] The Indru people now occupies an administrative entity called community-Chiefdom-sector Walendu Bindi, located in Irumu territory, Ituri and in the extreme northeastern DRC beyond. Master leu is Gety. The Chiefdom of Bindi Walendu is divided into five administrative group, namely: Bamuko, Bavi, Boloma, Bukiringi and Zadu, with a total of 194 locality. Its area is estimated at 2.226km square and a population of 200,000 souls. This entity is in the region of Hout trays, parcemés hills and mountains with average altitude is 1000 meters, with an altitude tropical climate and fertile soil. Before the war, this entity was a prosperous farming community that fed largely in foodstuffs »

'' Appellation Indru At Lendu-Bindi community is the name of a people under the Lendu ethnic group in the family, precisely del'Ituri living in the province, Irumu territory, south beyond Bunia town, the Head of Walendu Bindi, Democratic Republic of Congo.Ils are close Lugbara people Lendu Bhale, Avukaya, Mangbetu, Ngbandi, Bari, and ancient population of the Kingdom of Nubia Indru .The population is relatively sédentaire.Ils mostly engaged in agriculture , small businesses, forging, del'artisanat, the breeding of large and small livestock, hunting, and fishing.Their habitatations are dispersed in coutumier.Ils heads of communities live in a tribal society and patrilineal with about more than 150 clans. " Company " Indru is a segmental lineage society, that is to say that the social organization within this société.Du histoirique cultural point of view of the Indru society is marked by an oral literature that is expressed through stories Historical tales (Im

« Lendu (people): The Lendu are a people of Sudanese ethnic group who speak a language of the Nilo-Saharan family. They are native to the Chari-Nile region, Nubia, Upper Nile and the ancient kingdom of Nubia. Today the general Lendu population derive their origin from the High Plateaux region of Sudan Oriental, specifically Ngbaladja (hill between Sudan and Ethiopia) and where they originally lived Kandju after leaving the Nubian kingdom. [Population Migration dela Lendu] 1. Lendu Bhale living north beyond Bunia town are of Sudanese origin. They have arrived in the Ituri district during major migrations that effectuèrent during the 16th and 17th centuries. 2. [Lendu- Bindi or Lendu-South] otherwise Indru are entered in Ituri disembarking, along Lake Albert, the Blue Mountains and the River Semuliki left sides from beyond the Kingdom of Bunyoro Region Current Hoima town situated To the east of Lake Albert in Uganda »

"Etymologically, a name Lendu appeared in the Middle Ages and seems to be coming from" Nobade "his men known for their skill with del'arc At the time of the kingdom of Nubie.Ils will also enlisted in the regular army people Tribal invading the kingdom of Kush to 400 BC. and who was converted to Christianity in the sixth century AD, forming kingdoms called "Nubian" .Today, these Nobades living around Khartoum and are not to be confused with Nubians that we locate to Kom Ombo and Aswan, parlanteux a completely different dialect of the Kingdom beyond Nubia, rediscovered in the tenth century, apparaîtcomme being an entity possessing geographic features, economic social historical da Lendu population in general well distinguished. [This article discusses different aspects of the Lendu population Great Lakes] The Great Lakes region has been explored by Europeans before the tenth siècle.À that time, this region already has a certain cultural unity which suggests

« Lendu (peuple) : Les Lendu sont un peuple du groupe ethnique soudanais qui parlent une langue de la famille nilo-saharienne. Ils sont originaire de la région du Chari-Nil,Nubie, Haut-Nil et de l'ancien royaume de Nubie. Aujourd' hui la population Lendu en générale tirent leurs origine de la région des Haut Plateaux du soudan Oriental, précisément de Ngbaladja (colline située entre Soudan et Ethiopie) et de Kandju où ils habitaient initialement après avoir quitté le royaume de Nubie. [ Migration dela Population Lendu ] 1. Lendu-Bhale vivant au nord dela ville de Bunia sont d'origine soudanaise. Ils seraient arrivés dans le district de l'Ituri lors de grands mouvements migratoires qui s'effectuèrent au cours des 16e et 17e siècles. 2. [Lendu-Bindi ou Lendu-Sud] autrement les Indrù sont entrée en Ituri en débarquant, le long du Lac Albert,les Monts Bleus,et la Rivière Semuliki reparti de part et d'autre à partir dela Région du Royaume de Bunyoro actuel ville de Hoima situant àl'est du Lac Albert en Ouganda »

" Étymologiquement,appéllation Lendu apparut au Moyen Âge et semble être issu de "Nobade",ses hommes connus pour leur habileté à manier del'arc àl'époque du royaume de Nubie.Ils seront par ailleurs,enrôlés dans l'armée de métier peuple tribal qui envahit le royaume de Koush vers 400 av. J.C. puis qui fut converti au christianisme au VIème siècle après J.C., formant des royaumes dits "nubiens".Aujourd'hui,ces nobades vivent aux environs de Khartoum et ne sont pas à confondre avec les Nubiens que nous localisons vers Kom Ombo et Assouan,parlanteux un tout autre dialecte du Royaume dela Nubie,redécouverte au Xè siècle,apparaîtcomme étant une entité,possédant des caractères géographiques,historiques sociaux économique da population Lendu en générale bien distingué. [Cet article traite de différents aspects de la population Lendu des Grands Lacs] La région des grands lacs a été explorée par les Européens avant le Xe siècle.À cette époque,cette régi